Nov 042018
 

Som du ser har jag uppdaterat hemsidan. Senaste två åren har varit tråkiga träningsmässigt med mest skador. Senaste månaderna har jag haft det stressigt och inte sett någon mening med att uppdatera hemsidan.
Men nu rullar träningen på. Jag tränar mer regelbundet. Jag kan springa utan att få problem med vristen efteråt. Min stressnivå har gått ned. Vi smider planer för träningspass och framtida tävlingar.
Så igår tänkte jag att jag skulle skriva om de senaste 1,5 månaderna. Nu finns det ute här på hemsidan.

Fixade en del på morgonen. Jag har varit fokuserad på det här passet i dagar. Planen är att klara 24 Km på 2 timmar. Förra veckan klarade jag 22,2 Km på två timmar.
Klippte mig för att få av några gram innan passet. Städade upp och gjorde fint hemma innan vi åkte till gymmet i Sundbyberg och träffade Kristina.

Jag gjorde ganska enkelt 12,1 Km första timman. Andra timman var Ok första halvtimman, sedan blev det kämpigt. Jag var till slut tvungen att sänka hastigheten en stund för att sedan ta nya tag.
Andra timman blev det 11,8 Km. Så totalt 23,9 Km. Jag missade målet med ca 25 sekunder men är mycket nöjd med passet.
Ulla gjorde 15,5 Km på två timmar. Hon har en bra utveckling. Man måste klara 14 Km på två timmar för att ha en chans att klara maran på 6 timmar.
Kristina klarade 10 Km. Det var ett tag sedan sist. Starkt jobbat. Hon har haft sina problem senaste veckorna med knä och mage.

Vi firade de goda resulaten med god pasta på Rustico.
Ulla testade sina nya Bluetooth öronproppar idag med gott resultat. De utestängde allt ljud utanför så hon kunde lyssna på sin talbok. Efter lunchen gick vi till Kjell.com och köpte likadana till oss andra. roxcore wireless flow A earphones.

Ulla och jag fortsatte till Jula och Clas Olsson. När vi kom hem monterade jag ett nytt hjul på min stol, gjorde rent alla bildskärmar, och satte tassar på ett skåp så den kom in under handfatet.
Vi hjälptes åt att plantera om den stora kaktusen som vår kanin Tina välte ned på golvet igår. Hon verkar ha sockerdricka i blodomloppet, hon rör sig ständigt och över allt.

Det är jobb imorgon men jag funderar på vilken träning som är mest vettig att göra imorgon. Det blir troligen armstyrka och promenad.