Feb 082018
 

Tycker jag fått bättre rörlighet i axeln. Börjat tänja med redskapet man gör pull ups med. Nu kan jag nästan få ihop armarna. Hoppas kunna träna biceps igen med pull up.

Stod och jobbade halva dagen. Det känns bra. Ska försöka en hel dag imorgon. Har slutat med värktabletterna för några dagar sedan. Det gör mindre ont i huvudet nu. Tror det var värktabletterna.

Det är torsdag. Det betyder någon form av träning. Den enklaste formen av träning är att ligga på hårda golvet och sakta låta ryggens alla delar hamna på rätt platser.

En annan enkel form av träning är att placera kroppen så gravitationen hjälper till att tänja ut kroppen. En av dessa övningar är att ligga på rygg med benen ihop, dra upp fötterna mot baken, låta båda benen falla till vänster eller höger. Du får då se till att dina skuldror är fortsatt i golvet.

Sedan har vi benlyften. Man börjar på rygg på golvet och lyfter vänster ben max 45 grader, sakta tillbaka nästan ned till golvet. Upprepa. Kort vila gör igen. Höger ben. Rulla till vänster, ligg på sida. Lyft vänster ben. Upprepa. Lyft höger ben. Rulla på mage. Lyft vänster ben. Jag tror du greppat övningen nu.

#core är en övning för korsetten. Då ligger man på rygg eller sida. Skriver # med benen i luften och sedan skriver man ett ord.